پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228474
واکنش آمريکا و ۳ کشور اروپايي آزمايش موشک ماهواره‌بر ايران
تاریخ انتشار : 1396/05/07 10:38:04
نمایش : 1474
آمريکا، انگليس فرانسه و آلمان آزمايش موشک ماهواره‌بر ايران را محکوم کردند و آن را با قطعنامه شماره 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد «ناسازگار» (مغاير) دانستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آمريکا، انگليس فرانسه و آلمان آزمايش موشک ماهواره‌بر ايران را محکوم کردند و آن را با قطعنامه شماره 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد «ناهمخوان» دانستند.
در اين بيانيه آمده است: «ايران با پرتاب جديد ماهواره‌بر سيمرغ درتاريخ ۲۷ جولاي، يک بار ديگر فعاليتي را به نمايش گذاشته که با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شوراي امنيت ناسازگار است. ما اين اقدام را محکوم مي‌کند.»

«اين قطعنامه از ايران مي‌خواهد تا هيچ فعاليتي مرتبط با موشک‌هاي بالستيک طراحي‌شده با قابليت حمل تسليحات هسته‌اي، از جمله شليک هر گونه موشک با استفاده از فناوري‌هايي مربوط به اين پرتاب، صورت ندهد.»

آمريکا و سه کشور تروئيکاي اروپا ادعا کرده‌اند: «وسيله‌هاي ماهواره‌بر از فناوري‌هايي که بسيار با فناوري‌هاي توسعه موشک‌هاي بالستيک مرتبط هستند استفاده مي‌کند.» 

اين بيانيه يادآوري کرده که شليک موشک ماهواره‌بر ايران پس از «شليک موشک به داخل سوريه» در روز ۱۸ ژوئن و آزمايش يک موشک ميان‌بر در روز ۴ جولاي انجام شده است. 

آمريکا و کشورهاي اروپايي مدعي شده‌اند برنامه ايران براي توسعه موشک‌هاي بالستيک با قطعنامه ۲۲۳۱ مغاير است و در منطقه آثار بي‌ثبات‌کننده دارد.

در پايان اين بيانيه تأکيد شده است: «ما از ايران مي‌خواهيم اقدام به شليک بيشتر موشک‌هاي بالستيک و انجام ساير فعاليت‌هاي مرتبط نکند.»

نيکي هيلي، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد علاوه بر اين بيانيه يک بيانيه جداگانه ديگر هم صادر کرده است. 

 وي نوشته است: «آمريکا دست ايران را براي انجام اقداماتي که منافع ما و متحدان ما را تهديد مي‌کند را باز نخواهد گذاشت.»

وي اضافه کرد: «آمريکا تحميل تبعات عليه ايران را تا زماني که اين کشور فعاليت‌هاي تحريک‌آميز را متوقف کند و کاملاً به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت پايبند باشد، ادامه خواهد داد.»

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html